Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Att anmäla avvikelse från lokala studieregler

Vill du anmäla en avvikelse från de lokala studiereglerna?

Anmälningar av avvikelser och prövningen av dessa anmälningar ska ske enligt följande process. Observera att skriftlig anmälan alltid måste göras för att ärendet ska behandlas.

• En skriftlig anmälan riktas på institutionsnivå till prefekt Fredrik Engström, fredrik.engstrom@gu.se

• Prefekten ser till att ärendet utreds samt att det fattas beslut och att detta dokumenteras skriftligt. Beslutet kan fattas av prefekten eller den som prefekten utser. Anmälaren underrättas skriftligt om beslutet.

• Om anmälaren inte är nöjd med beslutet kan anmälan skriftligt föras vidare till fakultetsnivå. Anmälan ställs där till fakultetens dekan, humkansli@hum.gu.se

• Dekanus ombesörjer att ärendet utreds samt att beslut fattas och dokumenteras skriftligt. Beslut kan fattas av dekanus eller den dekanus utser. Såväl anmälaren som berörd institution underrättas skriftligt om beslutet.

• Har anmälan gjorts på institutionsnivå utan att institutionen i rimlig tid tagit ställning till anmälan bör anmälaren påtala detta faktum på fakultetsnivå.

För mer information se universitetets handläggningsordning för klagomål från studenter, en pdf på Medarbetarportalen.

Sidansvarig: Monica Havström|Sidan uppdaterades: 2017-06-08
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?